kıl dönmesi Hastanesi

Hani bazen bir şeyi tanımlamakta zorlanırsınız ya Kıl Dönmesi tarifide aynen zor bir durumdur. Hastalık demek yada dememek arasında kararsız kalabilir. Genelde hatayı kişiye yüklersinir. Çünkü ihmaller sonucu ortaya çıkan bir vaka olup, henüz böyle bir sorunla karşılaşmayan insan alacağı basit önlemler ile hayatı boyunca pilonidal sinüs gibi can sıkıcı sağlık sorunlarına karşı korunmuş olacaktır. Korunmak için ilaç, vs gerekmez sadece günlük hayatta bazı konulara dikkat etmeliyiz.

Kıl Dönmesi

Kıl Dönmesi Nedir?
Kıl, tüy, cilt döküntüsü ve elbise tozu gibi yabancı cisimlerin sonradan kuyruk sokumunda oluşan delik aracılığıyla cilt altına girip yumak oluşturmasıdır. İnsan vücudunda milyarlarca gözle görülmeyen delikler olduğunu belirtmeliyim. Kuyruk sokumunda oluşmasının nedeni ise o bölgedeki cilt yapısının caha yumuşak oluşudur. Saç ve vücudun diğer noktalarından kuyruk sokumuna dökülen kıllar, kalçanın sürtünme hareketiyle dönen bir matkap ucu gibi cildi delmesi sonucu oluştuğudur. Tedavi sonrası yapılan incelemede çıkarılan kılların o bölgeye ait olmadığı görülmektedir.

Kıl Dönmesi Nasıl Oluşur?
En önemli nedenlerinden birisi yaygın oturmak genelde masabaşı çalışanlar, araç kullananlar belli bir zamandan sonra yorgunluğunda verdiği etki ile dik oturmak yerine arkalarına yaslanmayı ve hafiften yayılmayı tercih ederler. Buda saçlarınızda ve vücudunuzdaki kılların kayarak kuyruk sokumu bölgesine gitmesine neden olur. Gittiği gibi hemen cilt altına girme imkanı olmayacaktır. Bu nedenle günlük banyo yada duş aldığınızda yada tuvalet ihtiyacınızı giderdiğinizde kişisel temizliğe önem vermeniz halinde kıl dönmesi problemine karşı oldukça başarılı önlem almış olursunuz.

Saç kılları önemli rol oynamakta
Doku içine giren bu yabancı cisimler vücut tarafından bir zarla kapatılarak sinüs haline getirilir. İlk zamanlarda fazla sıkıntıya sebep olmayan kıl dönmesi tam olarak şikayet nedeni olması için aylar bazen 1-2 yıl geçmesi gerekir. Bu süreçte yeni kılların cilt altına girmesi ile birlikte orada bir yumak haline gelecektir.

Makatta Akıntı ve İltihap Oluşur
Cilt altında biriken kılların sayısı artmaya başladıkça sıkıntılar ortaya çıkacak olup, en dikkat çekici olanı ise uyruk sokumu bölgesinde büyük sivilce benzeri şişlik, yada şişliklerdir. Kıl dönmesi iltihabı dediğimiz bu durum zamanla makatta pis kokulara neden olan akıntıya dönüşür. İnsanları bezdirici bir durum olup, bunun dışında ise olur olmaz anlarda makatta kaşıntı isteği ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

Kıl Dönmesi Hastaları Ne Yapmalı?
Özellikle 15-35 yaş arası bireylerde görülen kıl dönmesi kendi kendine geçen, ilaçla, kremle vs ile iyileşecek bir hastalık değildir. Biliyorum insanlarda utanma duygusu ağır basıyor fakat tedavi olmaktan başka çareniz yoktur. Tedavisi ise yalnızca ameliyat olupi, en başarılı yöntem ise sadece 2 cm alanda yapılan kesi ile kıl yumaının çıkarılıp, cerrahi dikiş ile kapatılan Mikro Sinüsektomi yöntemi diyebiliriz. Pansuman yada yüzüstü yatmak gerekmez.

Bu haber 28 Ocak 2015 tarihinde tarafından Kıl Dönmesi kategorisi altına yazılmış. 115.376 defa okunmuş ve 391 Yorum yapılmış

Kıl Dönmesi Nedir? için 391 yorum yapılmış


Emre
08 Şubat 2016

Hocam ben ilk fark ettigimde bi yara gardi etrafinda kucuk siyah mercimek kadar biseyler vardi antibiytik kullandim once siyah seyler gitti sonrada kabuk baglayan yerler yumusadi ve kopardim en son dikis gibi bi kucuk bisey kaldi kil donmesimidir … Bide tedvisiz antibiyotiki kullansam gecermi eger kil donmesiyse tsk..
Op.Dr.Adil ALTINSOY
kıl dönmesi olabilir.kliniğimizde muayene ücretsiz,gelirseniz muayene ile durumunuzu değerlendirebiliriz

Mertkan
06 Şubat 2016

Hocam merhaba, dun gece sirt ustu uyurken bi aci hissettim kuyruk sokumumda dikkat almadim yuz ustu uyumaya devam ettim. Sabah uyandigimda kuyruk sokumumda sivilce gibi bisey oldugunu fark ettim ve kemigime vuruyor acisi. Sirt ustu yatamiyorum ve elimi suremiyorum sivilceye. Yurt disindayim su anda. Bu kil donmesi midir? Antibiyotik kullansam duzelme olur mu?
Tesekkurler
Op.Dr.Adil ALTINSOY
kıl dönmesinde ağrı pek olmaz,ama kıl dönmesi apsesi gelişiyorsa ağrı ortaya çıkar.şimdilik doktora görünüp apse tedavisi yaptırmnız yeterli.antibiotik kullanımı çok gerekli değil.doku toparladıktan sonra tedavi olmadan önce mutlka mikrosinusektomi yöntemini araştırmanızı öneririm

ahmet
06 Şubat 2016

hocam kuyruk sokumunda siyah bir şişlik var sivilce kadar , tam olarak yeri kuyruk sokumunda değil tam popoyla kuyruk sokumu arasında o yumuşak yerde hocam ben bi kaç kere kendim sıktım ilk başta şeffaf bi sıvı aktı daha fazla sıktım kan akmaya başladı sonra sildim peçeteyle temizledim bazen ara ara şeffaf sıvı geliyor kıl dönmesi apsesimidir hocam ?
Op.Dr.Nizam KURTDERE
gerek perianal apse olsun gerek kıl dönmesi apsesi olsun fistül oluşumunu önlemek için bir an önce apse tedavisi yaptırmalısınız

Emre
03 Şubat 2016

Iyi gunler ilk fark ettiğimde bi yra vardi siyah mercimek kadar siyak pamuklar vardi antibiyotik kullandim ilk basta o sutahlar seyler gitti sonradan surduklerimdede yra kabuk baglamisti onu yumusatti ve onlari soydum cikargtim en sonda kucucuk cok kucuk bir yara kaldi … Bu kil donmesimidir . ve ilaci kullanmaya devam ediyimmi.. Tsk..
Op.Dr.Adil ALTINSOY
şikayetleriniz net açıklamıyor.kliniğimizde muayene ücretsiz gelirseniz muayene ile değerlendirip sorunu teşhis edebilir,eğer kıl dönmesi ise mikrosinusektomi yöntemiile tedavinizi yapabiliriz

Emre
03 Şubat 2016

Kuyruk sokumunda cikan her yara kil donmesimi oluyo
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Hayır,ama sıklıkla kıl dönmesidir.

sedat arı
02 Şubat 2016

Hocam benım tam mabadın oldugu yerde nohut buyuklugunde beyaz-mor arası bir şişlik var acaba kıl dönmesimidir.2 gundur belirgin elımı attıgımda agrısını hıssedıyorum.Oyle ıse amelıyat hemen sart mı
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Şikayetin anal hematom gibi görünüyor,kendiliğinden geçmezse muayene olmanda fayda var.

Emre
02 Şubat 2016

Daha 3 4 gun oldu antibiyotik suruyorum devamli azaliyo devam ettirsem gecrmi
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Muayene olup kesin teşhis konması lazım.

Emre
02 Şubat 2016

Bide size resim yollayabilecegimiz bi site varmi
Op.Dr.Atilla KAYA
info @medicalart.com.tr ye fotoğraf yollayabilirsiniz

Emre
01 Şubat 2016

Benim afedersiniz popomun ust tarafında siyah mercimek kadar bir pamuka benzer seylerde cikiyo tuvati ettikten sonra seyimi temizlerken kaniyo bu kil donmesimidir.. Bide ameliyatsiz gecermi ilacla ameliyattan baska kurtulma seyi yokmudur bide bndeki kil donmesimidir..
Op.Dr.Atilla KAYA
kuyruk sokumunda ise kıl dönmesidir.ama makat bölgesinde ise başka hastalıklar olabilir.muayene ile değerlendirmek gerekir

gül
01 Şubat 2016

Merabalar hocam kuyruk sokumu bolgemde on on bes tane sivilce var ve elimi o bolgeye suremiyorum cok agriyo acaba kil donmesi baslangici midir?
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Kesin anı koymak için muayene etmek lazım.


Yorum yapın


burung