kıl dönmesi tedavi

Diğer hastalıklara göre farklı bir oluşum şekli bulunan kıl dönmesi cilt dışı etkenlerden kaynaklanmaktadır. İnsanların zihinlerinde hayal ettikleri ise cilt dışına çıkamayan kıl zamanla cilt altında uzayarak hastalığa dönüşmesi hiç bir şekilde doğru ve bilimsel bir yönü yoktur.

 

Kıl Dönmesi Nedir?
Kıl, tüy, cilt döküntüsü ve elbise tozu gibi yabancı cisimlerin sonradan kuyruk sokumunda oluşan delik aracılığıyla cilt altına girip yumak oluşturmasıdır. Kuyruk sokumunda oluşan delik tam olarak nedeni bilinmemektedir. En akla yatkın teori;kılın kalçanın sürtünme hareketiyle dönen bir matkap ucu gibi cildi delmesi sonucu oluştuğudur. Kuyruk sokumu cilt bakımından vücudumuzun en yumuşak yeri olması nedeniyle genellikle o bölgede kaynaklanmaktadır.

 

Saç kılları önemli rol oynamakta
Oluşan bu delikten enseden dökülen kıllar ve diğer yabancı cisimler girerek birikir. Doku içine giren bu yabancı cisimler vücut tarafından bir zarla kapatılarak sinüs haline getirilir. Tedavide bu sinüs veya içeriğinin alınması esastır. Hastalığın oluşması için birkaç kıl yeterli olmaktadır. Ancak hiçbir şikayet yapmadan binlerce kıl birikebilmektedir.

kil donmesi nedir Kıl Dönmesi Nedir?

 

Lütfen Dikkat
Yukarda tedavi aşaması açıklanırken cilt altında biriken kıl yumağı çıkarılması gerektiğinden bahsedildi. Bu çıkarma işlemi genelde ameliyatlar ile yapılmakta olup sakıl kıl dönmesi tedavisi için ilaç, krem ve bitkisel karışımlara para vermeyin. Hem paranızdan hemde sağlığınızdan olursunuz.

delicious Kıl Dönmesi Nedir?digg Kıl Dönmesi Nedir?blogger Kıl Dönmesi Nedir?share 16 16 Kıl Dönmesi Nedir?

Bu haber 21 Ağustos 2014 tarihinde tarafından Kıl Dönmesi kategorisi altına yazılmış. 77.965 views defa okunmuş ve 309 Yorum yapılmış

Kıl Dönmesi Nedir? için 309 yorum yapılmış


rasim
22 Ağustos 2014

slm hoca ameliyat sonrası 1 ay yara yeri kan topluyor doktorda cozumleyemedı acaba nedendrir bı cvp verırsennız cok sevınırım
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Burdan cevap vermem zor,ameliyat yapan doktorunla konuşmalısın.

samet
11 Ağustos 2014

Slm kuyruk sokumumda şişlik var yorulduqum zaman da ve terlediqim zamanda aqri yapuyir ve kasiniyor hocam kildonmesimidir…..?
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Şikayetlerin tipik değil cerrahi uzmanına muayene olmalısın.

isimsiz
03 Ağustos 2014

Hocam isim vermek istemedim kusura bakmayın bende tam kuyruk sokumumda kıl yumağı gibi bir şey var derinin altında değil dışında toplu bir şekilde ilk zamanlar ağrı vardı üstüne oturduğumda şuan ağrı yanma yok ama terlediğim zaman batma felan oluyor ayrıca akıntı oluyor bazen kan bazen iltihap bazende karışık ilk zamanlarda önemsememiştim geçer diye ama geçmedi sorunum nedir? Teşekkürler.
Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
kıl dönmesidir, mikro sinüsektomi yöntemini araştırıp ameliyat olun

Toprak
29 Temmuz 2014

Kıl dönmesı rahatsızlıgım var tatıle cıkıcagız ama denız tuzlu su oldugundan dolayı yaranın yanmasından korkuyorum bır sakıncası olur mu ?
Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
sakıncası olmaz

aykut
09 Temmuz 2014

Hocam merhaba, benim kuyruk sokumunda kıl dönmesi vardı ve delik oluşup ordan sıvı geliyordu arada da kan geliyordu.2 hafta önce kaşındı ve sert biçimde kaşıdım ordan serçe parmağım kadar kıl yumağı çıktı çektim geldi . şimdi ne kan ne de bir sıvı gelmiyor acaba kendi işimi kendim görmüş müyümdür kıl dönmesi bitmiş midir.
Op.Dr.Nizam KURTDERE
sinüs içerde duruyordur asıl tedavi onu almaktır ve onunda tek yolu ameliyattır
kıl almak kadar basit bir şey değil :)

furkan
19 Haziran 2014

Merhaba, ben 15 yasindayim 1-2 ay once kuyruk sokumumda sivilce gibi birsey cikti onemsemedim 2-3 kez patladi ama en son ciktiginda patladi akinti basladi doktor kil donmesi tedavisi koydu ameliyat olmadan bu hastaligi atlatabilirmiyim, ogrenciyim tekrarlamasindan korkuyorum.Tesekkurler
Op.Dr.Atilla KAYA
ameliyat olmadan kıl dönmesi tedavisi olmaz ama işinize ara vermeden rahatça uygulatabileceğiniz ameliyat teknikleri var

ümit
09 Haziran 2014

hocam bnm tam makat bölgemde bir şişlik var hafiften ağrıyor 2 ay aralıkla oluyor bu üçüncü ben hemoroidden şüpheleniyorum . ???
Op.Dr.Ali Rıza Şahap Barlas
makat bölgesinde şişlik hemoroidde olur

gökhan
31 Mayıs 2014

hocam ben doguda bir askeri birlikte görev yapıyorum birlikteki doktorumuz kıl dönmesi teşhisi koydu.yaklaşık bir aydır iltihap ve çok az da olsa kan akıntısı oluyor.siz iltihap akmaya başladıktan 1.5- 2 ay sonra amelyat olablirsiniz diyorsunuz benim iltihaplarım az da olsa devam ediyor. 15 haziranda ameliyata gelmeyi düşünüyorum yanınıza. 1. sorum iltihap az da olsa ameliyat olabilir miyim çünkü şırnaktayım istanbula gelip geri dönmek zor oluyor.2.sorum dönüşte yürüyüş yapmamda bir sakınca olur mu. daha sonra gelmem çok zor olacak eylülde dügünüm var şimdiden teşekkürler
Op.Dr.Atilla KAYA
akıntı tedaviye engel değil
klinikten yürüyerek çıkabiliyorsunuz

ısmaıl
22 Mayıs 2014

Merhabalar hocam vatanı gorevımı tamamlamak ıcın askerlıgımı yapıyorum fakat kuyruk sokumu bolgemde bır sıslık olustu ve agrısı can alıcıydı. Iltıhap oldugunu soyledı doktor ve keserek ıltıhabı akıttı ıcınden ve agrılarımı kestı ıltıhabın akıtıldıgı yer ıyılıestıkten sonramı amılyat etmesı gerekıyor benı yoksa hemen edebılırmı tahmını olarak nekadar zaman ıcınde ıyılesır askerıyede oldugum ıcın hava degısımı vermesı gerekırmı tesekkurler
Op.Dr.Atilla KAYA
1-2 ay içinde ameliyat edebilir, 45 gün hava değişimi verirlerdi

Aslı
18 Mayıs 2014

Hocam kuyruk sokumumda kıl dönmesi vardı doktora gittim ama ameliyat olmadım kendi patladı. aradan bikaç ay geçti şuan ufak bi şişlik ve agrı var ne yapmam gerekir
Op.Dr.Ali Rıza Şahap Barlas
kıl dönmesi apsesi olmuşsunuz düzelmiş şu an kıl dönmeniz var ve ameliyat olmanız gerekir.mikro sinüsektomi yöntemini aratırıp ameliyat olun


Yorum yapın


kalkun