kıl dönmesi tedavi

Kıl dönmesi çeşitleri çok fazla değildir;% 99 oranında kuyruk sokumunda olan,% 1 oranındaysa göbekte olan kıl dönmesi vardır.Kıl olan her yerde (sakal,kasık,koltukaltı,bacak gibi) görülen ve batık olarak değerlendirilen durum bundan farklıdır vede tedaviside çok farklıdır.

Kıl dönmesi görülen kuyruk sokumu ve göbekte kıllar dışardan gelip doku içine girer batıkta ise o bölgedeki kılın yönü değişip doku içine doğru büyür yani kıl dönmesinde canlı köke rastlanmazken batıkta büyüyen canlı kıl kökü vardır.

Kıl dönmesi tedavisinde var olan kıl yumağının uzaklaştırılması yeterliyken batık tedavisinde kökünde yakılarak yok edilmesi gerekir.

Kasık ,koltuk altı gibi yerlerde görülen batık denilen durumun tedavisi çok farklıdır ve kıl dönmesiyle karıştırılmamalıdır.

delicious Kıl Dönmesi Çeşitleridigg Kıl Dönmesi Çeşitleriblogger Kıl Dönmesi Çeşitlerishare 16 16 Kıl Dönmesi Çeşitleri

Bu haber 7 Mart 2011 tarihinde tarafından Kıl Dönmesi kategorisi altına yazılmış. 67.275 views defa okunmuş ve 266 Yorum yapılmış

Kıl Dönmesi Çeşitleri için 266 yorum yapılmış


Serhan
29 Ağustos 2014

mrb hocam bir süredir kuyruk sokumumda şişlik,akıntı ve koku var bu kıl dönmesi midir ?
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Kıl dönmesi gibi görünüyor,muayene ile kesin tanı konur.

can
26 Ağustos 2014

Merhaba hocam benim bir surunum var benim bacakla peenisim arasinda sivilce şeklinde birsey cikmiş bayada şişik kan veya iltap toplamış yururken agri ve aciyor nasil gecerteşekurler
Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
batıktır bir ara kılın ucu dışarı çıkar o zaman kökünden çekmeyşn makasla kesin düzelir

ufuk
19 Ağustos 2014

kuyruk sokumumun ucunda siyah birşey var sivilce gibi acaba kıl dönmesi mi ? bide bu kıl dönmesi ameliyatından ne kadar süre sonra ayağa kalkabiliriz ameliyatta narkoz veriliyormu
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Kıl dönmesi olabilir,görüp karar vermek lazım.Ameliyatın iyileşme süresi ameliyat çeşidine göre değişir.

şadett çetin
13 Ağustos 2014

Merhaba hocam benim kuyruk sağ tarafta 2gundur bir
Parmak uzunluğunda şişkinlik ve kaşıntı var acaba bu kıl
Dönmesi olabilir mi.
Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
evet kıl dönmesine olabilir

mehmet
12 Ağustos 2014

hocam benim kaba etlerin ikisinin de alt kısmından bacak kısmına doğru bi kızarıklık var oturunca ağrı yapıyo bu kıl dönmesi olabilir mi bi de bu bölge de görünürde kıl yok…
Op.Dr.Atilla KAYA
bacak alt kısma doğru kıl dönmesi olmaz başka sorundur

Hazal
11 Ağustos 2014

Merhaba ben bugun lokal anesteziyle kıl dönmesi ameliyatı oldum 3 dikiş attılar tahminen ne zaman iğleşirim dikişlerim ne kadar zamanda alınır? Peki yara izi çok büyük kalir mi? Simdiden teşekkür ederim
Op.Dr.Nizam KURTDERE
10 günde dikişler alınır ve iyileşirsiniz

Teoman
02 Ağustos 2014

Hocam sırtımda azıcık bi kıl çıkmış bu Kıl dönmesi olabilirmi yoksa normal bir durummu ? 3,4 tane kıl sırtımın ortasında civarında kıl yok
Op.Dr.Atilla KAYA
sırtta kıl dönmesi olmaz

semih
20 Temmuz 2014

Merhaba hocam.Ben 6 gun once flap ameliyati oldum da cok siddetli olmamakla birlikte agrilarim devam ediyo.Bu normal mi?? Tesekkurler :-)
Op.Dr.Nizam KURTDERE
evet normal

Ahmet
14 Temmuz 2014

Hocam göbekte olan kıl dönmesi için pamuklu çubukla nasıl temizleme işlemi yapılır?yani ucuna batikon filan döküpmü temizleyecem yoksa sadece çubuklamı temizleyecem.*

Op.Dr.Nizam KURTDERE
batikonla yapmanız daha iyi olur

emre mercan
11 Temmuz 2014

Hocam sag bacagimin orda sivilce gibi bisi cikti dokujuyorum aciyor etrafi kip kirmizi oldu elimidokunuyorum aciyor yolda yururken cok rahatsiz ediyor ve dokundugumde bir parmak ucu kadar iceri tarafta sertlik var acaba kil donmesimi

Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
bacakta kıl dönmesi değil batık olabilir


Yorum yapın


naga