kıl dönmesi tedavi

Kıl dönmesi; kıl,tüy ve toz gibi yabancı cisimlerin cilt altına birikmesidir.Cilt altına giren bu yabancı cisimleri vücut yabancı madde kabul edip etrafını zarla kaplayarak dokuyla arasında sınır oluşturur.Bu şekilde yabancı cisimleri sınırlayarak şikayet oluşmasını engeller ve bu sayede kişi hastalığının farkında bile olmaz.

Düşme ,uzun yolculuk veya sert şekilde oturma sonucu vücudun kıllar etrafında oluşturduğu kapsül zedelendiğinde vücutla kıllar karşı karşıya gelir ve vücur o yabancı cisimleri eritmek için madde salgılar.Salgılanan bu madde kılı eritme yeteneği olmadığı için eritemez ve akıntı şeklinde dışarı çıkar.Bir şekilde bu akıntının önü tıkandığında yani kılın gidiş deliği kapandığında salgı doku içinde birikir ve iltihap kapar.İltihap 2-4 günde giderek artar  ve şiliğe sebep olur normalde şikayet yapmayan kıl dönmesi bu dönemde dayanılmaz ağrı yapar.

Apse acil tedavi edilmesi gereken bir durumdur ve tesbit edildiğinde hemen cerrahi olarak boşaltılması önerilir eğer boşaltılmazsa 5-6 günde kendiliğinden boşalır ama bu süre zarfında doku hasarı ilerlemiş olur bu istenmeyen bir durumdur.Boşaltma işlemine ek olarak antibiotik başlanır,tek başına antibiotik tedavide yetersiz kalır.

Apse tedavisi yapıldıktan (cerrahi olarak boşaltma yada kendiliğinden boşalma) 1.5 – 2 ay sonra asıl hastalık kıl dönmesi tedavi edilmelidir.Tedavinin yapılmaması halinde apse tekrarlayarak hastalığın ilerlemesine sebep olur.

delicious Kıl Dönmesi Apsesidigg Kıl Dönmesi Apsesiblogger Kıl Dönmesi Apsesishare 16 16 Kıl Dönmesi Apsesi

Bu haber 7 Mart 2011 tarihinde tarafından Kıl Dönmesi Tedavi kategorisi altına yazılmış. 59.601 views defa okunmuş ve 280 Yorum yapılmış

Kıl Dönmesi Apsesi için 280 yorum yapılmış


HAkan
21 Ağustos 2014

Ben 10 gün önce doktora gittim göbeğimde şişlik olduğunu apse olduğunu söyledi. Temizleme yapmadı antibiyotik verdi sadece ama yaram inmedi ve o yaranın içinde küçük bir nokta daha şişlik oluştu. O şişlikte de kan var . Tedavi omalıyım. Yoksa bu apse ne zaman iner sizce. ? Sarı akıntılar akıyor durmadan burada. Bir yardım ederseniz sevinirim..
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Göbeğin içini batticona batırdığın kulak temizleme pamuğu ile iyice her gün temizle ve kuru tut,1 haftada geçmezse cerrahi uzmanına mueyene olmalısın.

Büşra
13 Ağustos 2014

Hocam merhaba benim abse boşaltılmıştı 10 gün oluyor. Kuyruk sokumunun hafif sol tarafındaydı. Su an herhangi bi şişlik falan yok. 4 gün sonra kontrole gidicem. Ama benim kalçadan dizlerime kadar bi ağrım var uyuşma gibi özellikle yattığımda artıyor. Nedeni ne olabilir acaba?
Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
dize vuran kalça ağrısı kıl dönmesinden olmaz başka sorundur

Uğur
10 Ağustos 2014

Hocam merhaba ben 1 ay once kıl donmesi ameliyatı oldum. Bugun baktigimda orda apse gordum sonra patladi ve iltihap tarzi krem rengi sivi cikti. Bu kadar cabuk tekrarlamasi mumkun mu
Op.Dr.Atilla KAYA
1 ayda kıl dönmesi tekrarlamaz

ali
08 Ağustos 2014

ben geçen yaz kıl dönmesi ameliyatı oldum ama 2 gün önce kuyruk sokumunun az aşasında kızarıklık gördüm.ama ağrı şişlik ve iltihap yok sadece kızarıklık tekrarlamış olabilrimi ?
Op.Dr.Nizam KURTDERE
Sadece kızarıklık tekrarladığı anlamına gelmez,diğer belirtilerin olması lazım.

Fatma
21 Temmuz 2014

Hocam benim bi hafta önce kuyruk sokumumda ağrı olmaya başladı ortapediye gittim kuyruk sokumu kemği eğrilmiş dediler krem ve kas gevşetici hap vardı 2 gün kullandım hiç bi faydasını görmedim böyle ağrılı bi şekilde yatarken çamaşırımda kan farkettim bi kaç nokta sonra akşama doğru iltihap akmaya başladı ama ben kemikten kaynaklandığını düşündüm 4 gün bu şekilde hep iltihap aktı internettten arastırma yapınca kıl dönmesinden şüphelendim genel cerrahiye başvurdum bugun ve kıl dönmesi dedi pansumana başladılar burada okuyunca iki ay kadar sonra ameliyat yapıldığını öğrendim benim sormak istediğim şu flap yöntemiyle ameliyat olmak istemiyorum mikro sinüsektomi yöntemi ile olmak istiyorum ama erzurumdayım nasıl bu yöntemle olabilirim
Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
ilgili yerlere sorarak

berkan
21 Temmuz 2014

hocam benim kalçada şişkinlik ve su birikintisi var sinüs ün tam yanında bu kıl dönmesinden mi kaynaklanır .
Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
evet kıl dönmesinden olabilir

dogu
06 Temmuz 2014

hocam bundan 2 ay once abseyi bosaltti doktor… persembe gunu agri hissettim yine cuma gunu doktora gittim ve ameliyat dedi ve flap yontemiyle yapacagini soyledi ameliyat gunu olarak da onumuzdeki persembe gününü verdi..agri olduktan sonra 2 gun gecti ve agri hissetmiyorum su an ilac filan da kullanmadim..ameliyati onerir misiniz daha dogrusu ne yapmami onerirsiniz tam olarak ? tesekkurler

Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
ameliyat olmalısınız ama mikro sinüsektomi yöntemnini araştırmadan karar vermeyin.ana sayfada flap yöntemiyle kıyaslamasının videosu var

bayan
05 Temmuz 2014

Merhaba hocam 2 ay önce kuyruk kemiğinin orda bi acıma oldu, doktora gittim ilaç verdi 1 hafta sonda geçti ama 2 ay sonra tekrar etti ve bu sefer şişti ve apse yaptı,tekrar doktora gittim ve iltihabı temizlediler 3 tanede kıl çıkarttılar. Şimdi de ilaç verdi onlari kullanıyorum, tekrar ameliyat olmam gerekiyor mu ? Başka bir çözüm yolu yok mu?
Op.Dr.Atilla KAYA
apse tamamen iyileştikten sonra kıl dönmesi tedavisi olmalısınız, mikro sinüsektomi yöntemini araştırmadan karar vermeyin

Kagan
05 Temmuz 2014

Merhabalar , oncelikle bundan 4 gun once saha once hic bor sikayetim yokken sabah kalktigimda kuyruk sokumumda misket kadar bi sislik hissettim agrisi ve sisligi artti ayni gun genel cerraha gittim daha cerahat olmamis dedi kil donmesi dedi delikler var dedi yarin tekrar gelmemi soyledi fakat benim sislikte hicbir azalma olmadi bu ne zaman gecer gecerse 2 ay sonra mikro sinusektomi ameliyatini ne zaman olabilirim , bana dolorex , madecassol ve ampisid tablet verdi , ben sirtustu yatamiyorum ve oturamiyorum 4 gundur ilerlemede yok siz ne onerirsiniz yani cerahatte yok dedi yarin gittigimde bosalticakmi bosaltmicakmi ? He birde kanama akinti kotu koku falan yok cok tesekkurler ..
Op.Dr.Atilla KAYA
apse olgunlaştıysa boşaltır

ferid
05 Temmuz 2014

hocam merhabalar,
4 yıl önce kuyruksokumu bölgemden kıl dönmesi ameliyatı oldum allaha şükür sorunsuz bir ameliyat oldu bir şikayetim yok. fakat vücudumun heryerinden benzer şikayetler çıkmaya başlıyor psikolojim bozuldu.6 ay önce koltukaltımdan biopsi yoluyla bir kitle aldırdım o da kıl dönmesine bağlı ortaya çıkıyormuş.şimdi de genital bölgemin yakınlarında koltukaltımdan çıkarılana benzer bir şişlik var.deri üstünde herhangi bir yara vs yok fakat çıkarmaya çalışmak için sıktıkça büyüyor, zaman zaman küçülebiliyor.illa ki bunu aldırmak için yine biopsi vs mi yaptırmam gerekir? daha basit bir yöntemle bundan kurtulma şansım yok mu?
Op.Dr.Atilla KAYAepilasyonla kılları yok ederseniz tekrarlamayabilir


Yorum yapın


penyu